Художній фільм "Мечты сбываются" знімали на будівництві Кременчуцької ГЕС у 1959 році


Художній фільм "Мечты сбываются" знімали на будівництві Кременчуцької ГЕС у 1959 році


13 квітня 2014
Художній фільм "Мечты сбываются" знімали на будівництві Кременчуцької ГЕС у 1959 році

Напевне, мало хто зі світловодців знає про те, що під час будівництва Кременчуцької ГЕС, влітку 1959 року, на території нашого молодого міста та безпосередньо на будівельних обєктах велися зйомки художнього фільму "Мечты сбываются". Знімався фільм Одеською кіностудією за сценарієм Миколи Таубе. Режисером кінострічки був Михайло Винярський, а головні ролі у ньому виконали: Андрій Попов, Борис Чирков, Павло Кашлаков, Володимир Балашов, Тетяна Пилецька та інші вже відомі і лише починаючі радянські актори.

І хоча за сюжетом кінострічки події відбувалися на Каховській ГЕС, зйомки фільму впродовж кількох місяців велися на території саме нашої, Кременчуцької гідроелектростанції. Аби розібратися в усіх нюансах цього грандіозного будівництва, в якому було задіяно близько 15 тисяч чоловік та зрозуміти специфіку роботи гідробудівників, представники знімальної групи консультувалися із будівниками ГЕС.

Напередодні ювілею міста ми зустрілися з одним із них Іваном Поповим, який на час зйомок був секретарем партійної організації дирекції Кременчуцької ГЕС.

Художній фільм "Мечты сбываются" знімали на будівництві Кременчуцької ГЕС у 1959 році
Іван Попов

Іван Гаврилович із емоційним піднесенням згадував цей період, коли йому довелося спілкуватися із відомими радянськими акторами:
"Це було дуже хвилююче. Самі розумієте, це був той час, коли не так було багато народних артистів, а побачити їх у житті, а тим більше, особисто поспілкуватися, було дуже і дуже цікаво".

Зрозуміло, що робота творчої групи ускладнювалася тим, що будівництво гідроелектростанції не зупинялося ні на мить, роботи велися навіть вночі. Тож, інколи вранці оператори не могли знайти своє устаткування.
"Будівництво це щогодинна зміна ситуації і знімати фільм в таких умовах було доволі складно, відзначає Іван Попов. Не встигли оператори обрати фон та налаштувати ракурс, як він змінювався".

От і доводилося Івану Гавриловичу допомагати "кіношникам" вирішувати найрізноманітніші виробничі питання і, звісно, консультувати акторів під час зйомок сцен, безпосередньо повязаних з різними виробничими нюансами. Приміром, на 47-й хвилині фільму можна побачити, як актори вирішують проблему засмічення піском трубопроводу під час прокачування води, а за кадром лишився момент, коли Іван Гаврилович особисто показує акторам, як правильно стукати молотком, перевіряючи місце засмічення труби.

За кадром лишилася і екскурсія по будівництву, яку наш співрозмовник провів для улюблениці публіки красуні Тетяни Пилецької. Все це зберігається сьогодні у спогадах та в серці ветерана. А на екрані перші будинки Світловодська, тоді ще зовсім молодого міста на Дніпрі, та унікальні кадри будівництва ГЕС, що дала йому життя.