„СВІТЛОВОДСЬКПОБУТ”: ПРОМІЖНІ ПІДСУМКИ


„СВІТЛОВОДСЬКПОБУТ”: ПРОМІЖНІ ПІДСУМКИ


16 січня 2007
Черговим свідченням відкритості та прозорості роботи міської теплогенеруючої організації СП ТОВ „Світловодськпобут” стала минулого четверга прес-конференція провідних спеціалістів цього підприємства у прямому ефірі ТРК „Веселка”. Цього разу „розіп’ятими” погодилися бути головний інженер Олександр Сич і начальник відділу збуту Надія Свістунова. Може, хто й очікував, але „побиття” не сталося – навіть найзавзятіші опоненти визнають: міські теплопостачальники свою роботу виконують добросовісно. Але зима все ще триває, а відтак, тема тепла у помешканнях світловодців, у дитячих, навчальних закладах, в установах та організаціях залишається актуальною...

Не будемо сперечатися про переваги електронних ЗМІ – можна чути і, водночас, бачити. Та, все ж, почуте має здатність швидко забуватися (в одне вухо влетіло, в інше вилетіло), хтось під час телеефіру був відсутній, хтось відволікався на якісь важливі вправи. Чого, безумовно, не скажеш за друковані ЗМІ: завжди є можливість перечитати матеріал знову і знову – аж до повного „просвітління”. Саме з цією метою ми підготували для шановних читачів найбільш актуальні моменти означеної прес-конференції. Розпочинаючи її, Олександр Сич акцентував увагу на доволі складних умовах початку опалювального сезону 2006-2007 років. Головною перепоною, звісно, стало майже троєкратне здороження газу і, як наслідок, збільшення тарифу на опалення для населення до 4,85 грн. за кв/м. Черговим бар’єром був ультиматум газівників: газ дамо, але за умови стовідсоткової оплати за вже спожитий за минулорічний опалювальний сезон. Задля вирішення цього питання „Світловодськпобут” взяв банківський кредит, який, до речі, на сьогодні вже погашено. І титанічні зусилля теплопостачальників не стали марними – „Світловодськпобут”, а також КП „Власівські мережі” першими в області розпочали опалювальний сезон, навіть, в Кіровограді та Олександрії він стартував аж у листопаді, і то – не всюди... Перше запитання було від мешканки будинку по вул. Павлова,18. На їхньому будинку є міні-котельня, але, бідкалася мешканка, цього року чомусь відсутня гаряча вода. Відповідаючи, Надія Свістунова зазначила, що тариф на гаряче водопостачання все ще у стадії розробки. Що ж до саме цього будинку, пані Свістунова додала, що розрахунки за вже спожиту гарячу воду у минулому році, попри неодноразові нагадування про погашення заборгованості, сягають 60% і надавати цю послугу собі у збиток СП не має ані морального права, ані матеріальних можливостей. Наступний глядач з вулиці Калініна скаржився на ледь теплі батареї. На що головний інженер відповів: на його підприємстві завжди готові оперативно реагувати на подібні сигнали, скажімо, як це було на вулицях Калініна,18 та Лєніна,77 – там подібна ситуація, завдяки прийнятим, разом з ЖЕКівськими працівниками мірам, виправлена на краще.

Номером першим можна назвати запитання, щодо перерахунків за тепло, адже, як зазначало чимало глядачів, - зима тепла, а платимо „по-повній”. Розтлумачуючи це питання, пан Сич нагадав, що система розрахунків за спожите тепло налічує два види: від квадратури помешкання і за наявності теплового лічильника в будинку. Безумовно, зазначив він, вираховувати оплату за лічильниками по Гігакалоріям вигідніше, тому, що можна регулювати подачу тепла у залежності від температури на вулиці. Але чомусь, виказав він подив, мешканці, замість того, щоб встановлювати у своїх будинках такі лічильники, натомість, у тих будинках, де вони були установлені, від них відмовляються - минулого року так вчинили жителі 12-тьох будинків. Якщо ж такого лічильника немає - нарахування не залежатиме від температури повітря, адже СП суворо дотримується санітарних норм температурного режиму... Наступний дзвінок був ще зліший: якийсь дядечка цікавився, відсотком тарифу, який йде на заробітну плату теплопостачальників, потім виказав припущення, що тариф зависокий, зокрема, через те, що теплотраси недостатньо ізольовані – над ними зеленіє трава, мовляв, ви опалюєте вулиці, а ще громадянин цікавився, яке опалення мають у своїх квартирах самі учасники телеефіру. Пан Сич розпочав з останнього: опалення вони мають централізоване, щодо втрат тепла у мережах – згідно нормативів, допускається їхнє коливання у межах 13%. Неодноразові інспекції мереж свідчать, що до максимальної межі СП ще доволі далеко. На оплату ж праці йде всього від 12-ти до 13-ти відсотків нинішнього тарифу, що, також, цілком відповідає усім нормативам.

Тему автономного опалення підхопив черговий додзвонювач на прізвище Дмитро Коцюбинський – він цікавився, чому теплопостачальники виступають категорично проти впровадження у квартирах „автономок”, адже, наголошував він, існує загальнодержавна Програма „Теплий дім”. Відповідаючи, головний інженер нагадав, що Програма „Теплий дім” стала дещо панівною і популістською реакцією центральних українських властей на минулорічний колапс в системі централізованого теплопостачання у Алчевську Луганської області. Вона передбачала поступове переведення з централізованої на індивідуальну систему опалення. Рішення-то прийняли, а от про додаткове фінансування з Держбюджету щодо надання безвідсоткового кредиту населенню на придбання та установку „автономок” чомусь було „забуто”. Не передбачається фінансування і цьогорічним Держбюджетом. І все тому, зазначив пан Сич, що ця Програма визнана економічно не ефективною і була скасована Кабміном. Децентралізацію систем опалення він назвав ризиковим і хибним кроком. За його словами, вже зараз сусіди тих мешканців, що мають у своїх квартирах „автономки”, потерпають від продуктів згоряння газу, які попросту викидаються у повітря, не говорячи вже про те, що власники „автономок” не сплачують за опалення ані під’їздів, ані підвалів тощо. І не випадково, зазначив головний інженер, вже з цього року вартість газу для таких споживачів така сама, як і для теплогенеруючих організацій.

Згадали громадяни і про міськводоканал: мовляв, чи правда, що незабаром це комунальне підприємство, яке перебуває у стані перманентної кризи, буде приєднано до СП ТОВ „Світловодськпобут”? На що Олександр Сич лаконічно зазначив, що, дійсно, виконком оголосив конкурс пропозицій щодо виходу водоканалу з кризи. „Світловодськпобут”, користуючись нагодою, також надав свої пропозиції. А надалі - як вирішить конкурсна комісія.

Своєрідну риску пресової конференції, відповідаючи на дзвінок пана Антонова, підвела начальниця відділу збуту. Абонент поставив пряме запитання: чи зростає заборгованість населення за спожите тепло і якщо так – які наслідки очікуються як для підприємства, так і для населення у випадку поглиблення проблеми неплатежів? За словами пані Свістунової, наслідки важко спрогнозувати. Але те, що населення доволі пасивно ставиться до оплати за спожите тепло – є фактом незаперечним: максимальний відсоток по оплаті складає всього 50% і то таких будинків можна по пальцях однієї руки полічити. Загальний борг населення сягнув суми у 5 мільйонів гривень. Цього року газівники, як ніколи, налаштовані категорично – в Україні вже зафіксовані випадки відключення від теплопостачання цілих кварталів, мешканці яких стовідсотково не сплатили за тепло. Аби Світловодськ не поповнив цей скорботній список, Надія Свістунова закликала населення не зволікати з оплатою. У разі, якщо тариф „б’є по гаманцю” – негайно оформляти субсидії (ця процедура з цього року спрощена максимально), хто має заборгованість - поквапитися з її реструктуризацією. „Ми, задля порозуміння зі споживачами, максимально відкриті. Зробіть і ви, шановні світловодці, свій крок нам назустріч і ми разом подолаємо будь-які морози”, - підсумувала Надія Свістунова.

Прес-служба СП ТОВ „Світловодськпобут”


Зліва направо О. Сич і Н. Свістунова