У Кременчуці непросторо світловодському "Простору"


У Кременчуці непросторо світловодському "Простору"


23 серпня 2011
Олександр Кобець переконаний: на його маршрут ''поклав око'' наближений до кременчуцьких бонз тамтешній перевізникОлександр Кобець переконаний: на його маршрут ''поклав око'' наближений до кременчуцьких бонз тамтешній перевізникСвітловодський перевізник за маршрутом "Світловодська ЦРЛ — СМ "Простор" з недавніх пір став "персоною нон-ґрата" у Кременчуці. Є невдоволені…
Від 2006 року до автобусного сполучення поміж Світловодськом і Кременчуком, які здійснювали АТП №№13507 і 15307 Світловодська і Кременчука відповідно, додався ще один маршрут — від нашої Центральної районної лікарні, через селище Власівку, до супермаркету "Простор" у Кременчуці. Відразу він став доволі популярним, адже дозволяв доїжджати світловодцям не лише до традиційного кременчуцького залізничного вокзалу, а й діставатися углиб чималого за площею сусіднього міста з його чисельними навчальними закладами і такими дефіцитними у Світловодську робочими місцями. Що, власне і дозволило підприємцю Олександрові Кобцю, який обслуговує цей маршрут, довести чисельність свого автопарку до шести комфортабельних автобусів Мерседес та Фольксваген та їздити туди-зворотно 30 разів щоденно…

Але від десятих чисел серпня цей маршрут почало не на жарт лихоманити — про що ми довідались не лише з уривчастих повідомлень кременчуцьких мас-медійників, а й від світловодських пасажирів, які регулярно користуються цим маршрутом… Зв’язавшись з Олександром Кобцем, ми спробували з’ясувати у нього причину "дорожніх воєн" між двома, хоч і різнообласними, але майже рідними сусідніми містами.
"Ми і раніше, — сказав він, — регулярно стикались з надмірною увагою до нас з боку кременчуцьких властей. Та з 10 серпня на наш маршрут розпочато воістину шалений наступ з елементами переслідувань і облавами на території Кременчука. Ми попросту були вимушені призупинити свої рейси, чим підвели близько тисячі пасажирів, які регулярно користуються нашими послугами. Варто нагадати, що у Кременчуці — на шляху до "Простору" — знаходиться з десяток навчальних закладів, в яких здобувають освіту понад півтисячі учнівської молоді із Світловодська. З деякими з цих закладів у нас укладено договори на обслуговування студентів, яких ми ледь не до порогу доставляємо. Адже за відсутності нашого маршруту їм би довелось весь час їздити з пересадками, бо кінцевою зупинкою у Кременчуці регулярних маршрутів світловодського і кременчуцького АТП є, як відомо, залізничний вокзал"…

У відповідь на наше запитання, що ж "інкримінують" кременчужани світловодським "просторовцям", пан Кобець продемонстрував звернення віце-мера Кременчука Володимира Тараторіна на адресу територіальних управлінь Головної державної інспекції в Кіровоградській та Полтавській областях щодо перевірки даного маршруту. Своє прохання кременчуцька влада аргументує тим, що між нашими містами щоденно здійснюють свої рейси АТП вищезазначених номерів Кременчука і Світловодська (по 20 і 18 рейсів відповідно). Тому, цитуємо чиновника: "виконавчий комітет Кременчуцької міської ради не вважає за доцільне виконання перевезень на основній магістралі міста, на якій перевантаження транспортом у 7 разів перевищує нормативи, автобусами з інтервалом руху 20 хвилин в окремо взятий супермаркет". І на завершення:
"По даному маршруту виконуються перевезення з порушенням чинного законодавства, а саме відсутній паспорт маршруту".

У відповідь, світловодський перевізник навів свої контраргументи:
"Як мої 6 автобусів можуть спричинити транспортне перевантаження аж у 7 разів!? А щодо "окремо взятого супермаркету", то я вже пояснив, які значимі об’єкти знаходяться на шляху до нього. А супермаркетів у Кременчуці і без "Простору" вистачає. Просто, від цього супермаркету нашим автобусам зручно розвертатися у зворотному напрямку, не створюючи дійсно транспортного перевантаження, як на тому ж таки залізничному вокзалі, де, через транспортне скупчення — особливо, у години пік, — навіть велосипедистові важко маневрувати. Єдине, в чому не злукавив Тараторін, так це те, що у мене відсутній паспорт маршруту. На світловодсько-власівському відрізку маршруту він є. А от на кременчуцькому — немає. Та, як же ж його отримати за такої позиції кременчуцьких властей?".


Тому-то й подумує пан Кобець у пошуках справедливості звернутися до суду. І не стільки, наголошує він, заради себе, скільки заради сімнадцятьох водіїв, які обслуговують даний маршрут.
"А за ними — сім’ї, діти. Де їм шукати потім роботи в нашому Світловодську з його високим рівнем безробіття?"…

Це запитання пана Кобця ми переадресували світловодському міському голові Юрієві Котенку. Але спочатку про фрагмент згадуваного листа-прохання пана Тараторіна на який навіть "просторовець" Кобець не звернув уваги. В оригіналі він звучить так:
"…зазначена кількість рейсів (АТП обох міст. Прим. авт.) задовольняє потреби мешканців міста в автоперевезеннях"…

Якщо врахувати, що віце-мер — кременчуцький, значить, він і мав на увазі своє місто. А як же бути із світловодцями? Якимись другосортними громадянами вони на цьому фоні виглядають. Адже відомо, що у процентному відношенні світловодці складають понад 90% пасажиропотоку між нашими містами… Саме їхніх понад чотирьох сотень підписів на підтримку "просторовського" маршруту світловодський мер додав до свого листа на ім’я голови Кіровоградської ОДА Сергія Ларіна, у якому він просить нашого губернатора розв’язати це питання із своїм полтавським колегою…

Як сказав нам пан Котенко, він, підтримуючи перевізника Кобця, вже звертався до кременчуцьких властей. Але ті, за його словами, відповіли, що подібні питання знаходяться у компетенції області. А щоби кіровоградсько-полтавські начальники у вирі поточних справ не забули про наш "Простор", Юрій Котенко запевнив, що тримає цю справу на своєму контролі.

У Кременчуці непросторо світловодському "Простору"
Отой самий лист кременчуцького віце-мера

У Кременчуці непросторо світловодському "Простору"

Віталій АСАУЛЕНКО