Вхід Господній до Єрусалиму


Вхід Господній до Єрусалиму


14 квітня 2011
Українська ікона середини 16 століття, на якій зображено вхід Ісуса Христа у ЄрусалимУкраїнська ікона середини 16 століття, на якій зображено вхід Ісуса Христа у ЄрусалимМв. 21, 1-11
За тиждень до Пасхи ми згадуємо Вхід Господній до Єрусалиму. Христос входить до міста, як цар смиренний, Його й зустрічають, як царя: "Осанна, осанна, осанна", що означає — спаси, даруй спасіння, устилаючи при цьому дорогу пальмовим листям, як символом міцності, радості і щастя. Зустрічали як царя, але не як Бога, просили звільнення від уз не плоті, а римської імперії, покладали надію на мирське благополуччя, а не на ілюзорне, для них, Царство Бога Живого. Вивчаючи події давно минулих, та все таких же живих, сповнених благодаті, днів, ми визнаємо, що Господь повинен завжди сприйматися розумно, чуттєво і видимо, але більше — сакраментально. Адже Вхід до Єрусалиму сповнений символів і алегорій, котрі дають можливість поглянути на все по-іншому, більш осмислено і зрозуміло у сукупності.

Радісна зустріч Господа нашого Ісуса Христа не повинна для нас мати значення лише історичної події, але значення події, відчутної для нас, для нашої душі і сьогодні. Спаситель миру є цар не тільки ізраїльського народу, але і всіх людей в цілому, і приходив Він не тільки до єврейського народу, кроткий і праведний, але постійно йде до кожного з нас, постійно стукає у двері нашого серця, і ми повинні завжди з великою радістю зустрічати нашого Господа. І ця радість для нас сьогодні повинна бути більш глибокою і досконалою, чим радість ізраїльського народу, адже в той час вони не до кінця розуміли значення приходу Спасителя до Єрусалиму, а ми з вами вже знаємо, для чого було те велике дійство, що зробив для нас Христос і робить.

Зустрінемо ж Христа, але не як земного царя, а Небесного, разом з тим торжествуймо перемогу над істинним ворогом: невидимим і лукавим. Будемо, молитися, щоб Господь через милосердя Своє огорнув нас "одягом слова — бронею правди", Сів на престолі нашого серця, звільнив від уз беззаконня покаянням, і увів нас до Єрусалиму нерукотворного, сповненого сяйва любові і слави Творця.

У цей день прийнято приносити до храму гілля верби, яке через молитву, що буде читатися над ним і через освячення святою водою, набуває цілющих властивостей.

Святкове богослужіння відбудеться 17 квітня о 8.00, по завершені якого (близько 11-ої години) розпочнеться освячення.

Протоієрей Віталій.