Ефективність системи соціальної допомоги – на європейський рівень!


Ефективність системи соціальної допомоги – на європейський рівень!


3 червня 2010
Ефективність системи соціальної допомоги – на європейський рівень!Світова криза та зумовлені нею наші споконвічні українські економічні негаразди суттєво понизили рівень доходів значної частини населення. Відбулося знецінення трудового потенціалу при одночасному зниженні соціального захисту населення. Все це зумовлює необхідність та актуальність підвищення ефективності роботи державних установ у цьому напрямку. На цю тему ми вирішили поговорити з новопризначеним начальником управління праці та соціального захисту населення Оленою Вікторівною БАЛЮК.
Вона займає цю посаду з 12 березня 2010 року. До цього часу 14 років працювала заступником начальника районного управління Пенсійного фонду, останній рік – начальником управління Пенсійного фонду у м.Світловодську. Закінчила Світловодський технікум електротехнічної промисловості та приладобудування та Кіровоградський педагогічний університет. – Олено Вікторівно, чи важко було вам адаптуватися до нових умов роботи у новому управлінні, які проблеми виникали у перші місяці роботи? Які завдання ви поставили перед собою і колективом?

– Будь-яка нова робота передбачає труднощі, погодьтеся. Якою б досвідченою людина не була, у першу чергу треба познайомитися з колективом, зважити потенціал кожного, знайти спільну мову, щоб потім ефективно керувати. Не можна говорити, що для мене це зовсім нова робота, адже я маю великий досвід роботи у цьому напрямку. Пенсійний фонд також займається соціальним захистом населення, бо у глобальному сенсі соціальний захист – це комплекс організаційно-правових та економічних заходів, спрямованих на захист добробуту кожного члена суспільства в конкретних економічних умовах. Специфіка роботи тут дещо інша, складність роботи полягає у великій кількості соціальних виплат, кожна з них регламентується відповідним законом, постановою. Все це потрібно знати, вчасно нараховувати, виплачувати різним верствам населення. Отже, завдання, яке я ставлю перед собою і колективом, одне: надавати якісні послуги отримувачам допомоги з максимальною зручністю та мінімальними затратами.

– Як ви плануєте все це організувати у своєму старому, темному, давно потребуючому капітального ремонту приміщенні?

– Дійсно, стан приміщень просто жахливий, але ми будемо намагатися робити хоча б поточні ремонти у кабінетах наших працівників. Але що стосується Приймальні громадян, то вона у нас вже відремонтована, світла і найближчим часом буде обладнана необхідними меблями і технікою. Все це зроблено за наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 23.05.2005 р. "Про впровадження в місцевих органах праці та соціального захисту населення єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги". Фінансує цей проект Міжнародний банк реконструкції та розвитку.

Приймальня громадян стала основною ланкою системи соціального захисту населення. В обов'язки спеціалістів, які здійснюють прийом громадян, входе консультування громадян з питань надання всіх видів соціальної допомоги, ознайомлення з порядком їх оформлення, умовами отримання, переліком необхідних документів, які мають підтвердити ті чи інші відомості, проведення співбесіди із заявниками, визначення потреб сім'ї в інших видах допомоги чи послуг, прийом заяви з необхідними документами, попереднє визначення права на соціальну допомогу. У відвідувачів не має потреби ходити по інших кабінетах управління.

У Власівській селищній раді є уповноважена особа, яка пройшла навчання в управлінні та веде прийом документів для призначення усіх видів соціальної допомоги. У нас є домовленість з керівниками ЖЕК №4, 5 та КП "Господарник" про те, що з вересня 2010 року наші спеціалісти будуть у певні дні і години приймати документи на субсидії у приміщеннях цих житлових контор.

– Тобто, зі створенням Приймальні громадян і роботи ваших спеціалістів на місцях ви назавжди покінчили з чергами, які впродовж десятиліть були характерною ознакою вашого управління?

– Так, черг у нас не буде. Кожен відвідувач буде мати змогу записатися на прийом на певний час і отримати всю необхідну інформацію.

– Нещодавно ми відзначили 65-річчя перемоги у Великій Вітчизняній війні. Напевне у вас було роботи більше, ніж у будь-якій державній структурі?

– Так, задовго до цієї вікопомної дати спеціалісти управління почали працювати над обліком учасників війни з метою виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 7 квітня 2010р. №299 "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2010 році відповідно до Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань". До нас звернулося 2631 ветеран, яким було нараховано і виплачено 645,11 тисяч гривень. Можете уявити собі обсяг цієї роботи! Люди продовжують звертатися, бо за різними обставинами не змогли це зробити до свята.

Ми продовжуємо працювати у цьому напрямку. До 15 червня заповнюємо соціальні картки потреб та соціального становища ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань. Цей моніторинг надасть можливість сконцентрувати роботу міської влади на вирішенні конкретних проблем ветеранів.

– Чи буває в управлінні такий період, коли ви можете зітхнути з полегшенням: все зроблено, можна перепочити?

– Можливо десь і буває, а у нас – ні. Зараз знову напруга: у зв'зку з прийняттям Закону "Про державний бюджет України на 2010 рік" з 13 травня ми організували роботу щодо перерахунку державної допомоги. Вона проводиться у два етапи. На сьогодні зроблено перерахунки за січень, лютий і травень 1729 громадянам, донараховано 727,6 тис. грн. У червні будемо робити перерахунки за березень-квітень. Добре, якщо громадяни прочитають наше інтерв'ю і перестануть хвилюватися, чому за травень перерахували, а за березень і квітень – ні. Наша робота регламентується відповідними наказами обласного управління праці та соціального захисту населення. Все буде зроблено у встановлений термін.

– Олено Вікторівно, через майже три місяці роботи, напевне, можна говорити про працездатність колективу, який повинен достойно виконувати такі важливі обов'язки, покладені на кожного працівника державою…

– В цілому я задоволена роботою підлеглих. Вважаю, що на мого першого заступника Тетяну Корягіну можна повністю покластися, вона досвідчений і кваліфікований працівник. Мій заступник і директор Територіального центра Юрій Павлов, який керує 111-ма працівниками, на своєму місці. Начальники відділів: Ірина Дронова, Ірина Павленко, Ірина Котенко, Олександр Путілін вимогливі не тільки до підлеглих, а і до себе особисто. Я всім їм вдячна за порозуміння. Впевнена, що разом ми виконаємо поставлені перед нами завдання.

Тетяна ДРОЗДОВА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).