Налітай на бігборди!


Налітай на бігборди!


7 грудня 2005
Передвиборча кампанія стартувала наприкінці листопада. Певно, незабаром наші вулиці “прикрасить” рекламна інформація політичних партій чи окремих політиків. Але чи є підгрунття для такого припущення? Тут могла б бути ваша рекламаЦе питання ми вирішили з’ясувати у Анжели Щербини, в.о. начальника відділу регуляторної політики та розвитку підприємництва, яка зазначила: протягом поточного року від фізичних та юридичних осіб, які вирішили прорекламувати себе, надійшло 63 заяви, з ними укладено 61 договір, видано 33 дозволи, але серед претендентів - жодної політичної партії.
Тож доки потенційні замовники реклами вагаються  - заявляти про себе чи ні - нам доведеться дивитися на рекламні щити, що вже є, або на такий, який зафіксований на фото.
Ми також поцікавилися, хто визначає місця, які можна надавати під політрекламу, який порядок їхнього розподілу, якщо такий взагалі існує, чи контролює хтось зміст написаного та зображеного тощо. 
Як повідомила Анжела Петрівна, бажаючі розмістити рекламні щити чи рекламний продукт на спорудах на земельній ділянці, яка належить до комунальної власності міста, повинні звернутися за отриманням дозволу до міськвиконкому (плата за місце розташування рекламного засобу йде до міського бюджету).
Щоб отримати цей дозвіл, бажаючі "засвітитися" повинні надати до загального відділу міськвиконкому заяву, ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням, фотокартку або комп'ютерний макет місця майбутнього розташування рекламного засобу та свідоцтво про державну реєстрацію. Якщо місце, яке вибрав рекламодавець, не зайняте (про це можна дізнатися у міськвиконкомі, адже там є реєстр місць розташування рекламних засобів тих рекламодавців, які уже отримали дозвіл на розміщення зовнішньої реклами), з ним укладається договір про тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу.
Потім документи розглядає та затверджує головний архітектор міста. Останній етап - виконком. Якщо там питання рекламодавця вирішують позитивно, він отримує дозвіл і розміщує свою інформацію. Після  видачі дозволу  ні у форму, ні у зміст реклами органи міськвиконкому втручатися не мають права.
Щодо естетичного вигляду біг бордів, то при складанні договору рекламодавця знайомлять з правами та обов'язками сторін, де, зокрема, сказано: "у випадку псування спеціальної конструкції та реклами, рекламодавець своєчасно проводить їх заміну та ремонт".
Якщо на рекламному щиті розміщена реклама політичної партії,  то наприкінці виборів, коли будь-яка агітація забороняється, саме політичні партії забезпечують виконання Закону "Про вибори", а у разі невиконання - відповідають.
Реклама, звичайно, потрібна річ. Але хочеться, щоб вона та місця, де вона розміщується, були привабливими, естетичними, гармонійно вписувалися в архітектуру місцевості, а не псували репутацію міста чи викликали сміх.