Кількість звернень громадян до архіву значно збільшилася


Кількість звернень громадян до архіву значно збільшилася


24 грудня 2009
Кількість звернень громадян до архіву значно збільшиласяАрхівний відділ міськвиконкому належить до системи архівних установ України. До його обов'язків належать збирання і зберігання документів Національного архівного фонду, які є історичною, науковою і культурною цінністю країни.
Порівняно з іншими державними установами міський архів ніколи раніше не був центром уваги пересічних громадян, але у період економічної кризи він раптом багатьом став у пригоді. Чому? З таким запитанням я звернулася до начальника відділу, депутата міської ради Алли Геннадіївні Медоренко. Ось що вона розповіла:

– Через економічну кризу багато підприємств закриваються і ліквідовуються. Згідно з законодавством України всі документи по особовому складу, а саме: відомості нарахувань заробітної плати, накази по кадрам, особові справи та інше передаються до архівного відділу для подальшого зберігання і використання. Саме з цього приводу останнім часом значно збільшилася кількість звернень громадян до архівного відділу з проханням підтвердити стаж роботи, суму заробітної плати для нарахування пенсії. З початку року архівним відділом було видано понад 500 подібних довідок.

– Чи всі підприємства, які припинили свою діяльність, здали необхідні документи до архіву?

– В архіві на сьогоднішній день зберігаються документи таких світловодських підприємств: меблева фабрика, хлібозавод, завод вапняно-кремнеземистих конструкцій, керамічний завод, управління торгівлі, комбінат громадського харчування, виробниче управління житлово-комунального господарства, Власівське управління комунального господарства, будівельне управління "Кременчуггесбуд" та багатьох малих підпри-ємств і кооперативів. Загалом сьогодні в архіві зберігається понад 8 тисяч справ за 1943 - 2008 роки. 26 установ та підприємств міста передали на державне зберігання свої документи, які характеризують розвиток промисловості, транспорту, зв'язку, роботу комунальних служб, стан освіти, культури, спорту, участь громадськості у місцевому самоврядуванні.

– Існують якісь критерії оцінки правильності створення архіву на підприємстві, в установі?

– Звичайно існують і вони обумовлені законом. Крім того, важливою умовою зберігання історичних документів є правильна організація діловодства з самого початку створення підприємства, установи. Сьогодні більшість керівників приділяють велику увагу створенню оптимальних умов зберігання документів, проведенню експертизи цінностей і передачі документів до архівного відділу. Серед кращих відомчих архівів міста хочу відзначити архівні підрозділи Світловодського управління Держказначейства у Кіровоградській області, управління освіти, школи-інтернату №1, ЗАТ "Об'єднання "Дніпроенергобудпром", Кременчуцької ГЕС.

– Чи завжди вам вдається задовольнити потреби громадян?

– У більшості випадків ми надаємо необхідну довідку. Робота в архіві специфічна і дуже копітка. Вона вимагає від працівника зосередженості, наполегливості, знання історичних епох і великого бажання допомогти людині. Неодноразово мені доводилося чути від людей слова вдячності на адресу нашої скромної установи за розшукані відомості, за позитивне роз-в'язання життєвих труднощів. Нагадаю, що ми приймаємо відвідувачів по понеділках і середах з 8.00 до 17.00 за адресою: вул. Леніна,14, наш телефон: 24386.

Користуючись нагодою, дозвольте через ваше видання привітати всіх працівників відомчих архівів та служб документування з професійним святом! Нехай кожен день їхнього життя буде наповнений творчою наснагою, принесе здоров'я, благополуччя і оптимізм!

Розмову вела Тетяна ДРОЗДОВА.
Фото з архіву Богдана Дроздова.