Правила правової допомоги: відвідування кафе й ресторанів


Правила правової допомоги: відвідування кафе й ресторанів


8 серпня 2017
Правила правової допомоги: відвідування кафе й ресторанів
Продовжуємо говорити про "Правила правової поведінки". Сьогодні у фокусі ваші права під час відвідування кафе та ресторанів. Розмову ведемо із адвокатом, юристом громадської приймальні народного депутата України Олеся Довгого Наталією Чирочкою. За статистикою, влітку українці не тільки частіше подорожують, але й частіше відвідують заклади громадського харчування. Тож наведу прості правила, які потрібно знати, аби ваш відпочинок у літньому кафе або ресторані був вдалим.

У меню обов’язково має бути зазначена назва страви, її ціна та вага. Якщо у меню зазначено "Віденські млинці", а з чим саме ці млинці у меню не написано, то всі пояснення вам повинен надати офіціант.

Усе, що зазначено у меню, — повинно бути у наявності, це обов’язок кафе або ресторану. Якщо ви прийшли повечеряти і офіціант каже, що обраної вами страви немає, кличте адміністратора закладу, шеф-кухаря та залиште відповідний запис у книзі скарг.

Якщо офіціант приніс страву, яку ви не замовляли, ви не повинні за неї платити, навіть якщо ви почали її їсти (не плутайте з повністю з’їли).

Кафе та ресторанам забороняється встановлювати мінімум вартості замовлення та пропонувати споживачу обов’язковий асортимент продукції. Тож якщо ви прийшли до ресторану і чуєте від офіціанта "мінімальний заказ з цього столу 500 гривень", поясніть йому та адміністратору закладу, що вони не праві.

У кафе полюбляють писати, що адміністрація за втрачені речі відповідальності не несе — ще й як несе! Підприємство зобов’язане забезпечити збереження речей споживача у гардеробі. За їх пропажу господарський суб’єкт несе повну відповідальність згідно з чинним законодавством.

Платити чи не платити чайові —вирішувати лише вам. Якщо чайові автоматично включають до рахунку, то вас мають повідомити про це заздалегідь.

Окрему увагу приділю битому посуду. За битий посуд повинен відшкодувати збиток той, хто розбив. Сума збитку повинна бути економічно обгрунтованою, тобто розбита чашка не може коштувати як цілий сервіз. Змусити вас силою виплатити суму відшкодування шкоди ніхто не може. Може бути, що викличуть охорону для моральної підтримки персоналу, але заклад громадського харчування не має права вас затримувати, він має право викликати співробітників міліції для вирішення конфлікту.

У "Майстері і Маргариті" Михайло Булгаков писав "Вторая свежесть — что за вздор! Свежесть бывает только одна — первая, она же и последняя". Якщо вам здається, що продукти трохи не свіжі, не йдіть на компроміс з розумом, повертайте страву на кухню та вимагайте безкоштовної заміни на страву з якісних продуктів.

Якщо все ж таки вам не пощастило і ви отруїлись або на вас впала люстра чи ви іншим чином постраждали у закладі громадського харчування — звертайтесь до адміністрації та/або власників закладу за відшкодуванням. Кожен заклад зобов’язаний забезпечити безпеку продуктів харчування та безпеку самих відвідувачів. І пам’ятайте, чек — ваш головний доказ, тому слідкуйте за тим, щоб вам його надали.

І наостанок, ви вже поїли в кафе, збираєтєсь оплатити рахунок і виявляється, що гаманець ви забули вдома/банк заблокував картку/просто не вистачає грошей. Це не безвихідна ситуація. Поясність свою проблему адміністратору закладу та домовтесь про час, коли завезети їм гроші. Працівники закладу звичайно попросять лишити їм заставу (паспорт наприклад) або написати росписку, але силоміць затримувати вас та викликати поліцію вони скоріш за все не стануть.