Вівторок, 23 квітня 2024
Корисна інформація

Якщо Ви знайшли сили і час боротися з несправедливістю, а чиновники вас ігнорують

Якщо Ви знайшли сили і час боротися з несправедливістю, а чиновники вас ігнорують

Якщо Ви для себе приймаєте рішення боротися за справедливість і не давати себе ображати чиновникам, посадовцям та представникам влади, пам’ятайте, що важелем впливу на них є звернення громадян.


Свавілля представників цієї братії це результат нашої мовчазної згоди. Ми звикли вважати себе безправними і не знаємо навіть кому і куди скаржитись на того чи іншого образника. Але вони лише наймані працівники, які працюють для громади. Вони ЗОБОВ’ЯЗАНІ трудитися на наше з Вами благо.

Отже, якщо Вас не влаштовує якість такої роботи, Ви можете скаржитись. Письмово. І Вам не можуть не відповісти, тому що існує закон "Про звернення громадян", який не дозволяє Вас ігнорувати. Таке звернення варто правильно оформити, щоб через те, що Ви, наприклад, просто не поставили свій підпис, Ваш лист не був викинутий у сміття. Тому що для оформлення таких звернень також існують правила.

Я пропоную Вам, перш ніж взятися за ручку або клавіатуру, уважно вивчити як написати скаргу і з’ясувати, кому її адресувати.


Отже, по-перше, КОМУ

У кожного чиновника, який з Вами спілкується у різних питаннях, є свій керівник, а у того керівника, як Ви здогадуєтесь, також є керівник. За законом, скаржитись треба саме наступній ланці. Тому що, якщо Ви направите свого листа найвищому начальству, він все одно матиме право переслати цю інформацію безпосередньому керівникові тієї особи, якою Ви незадоволені. Таким чином, на нетверезого електрика з ЖЕКу скаржимось начальнику ЖЕКу. А на самого начальника пишемо голові Світловодського міськвиконкому. На міліціонера, який уявив себе "рукою Божою" на землі, керівникові того підрозділу, в якому він служить. Або до прокуратури, яка є органом, що наглядає за міліцією. На лікаря, який відмовляється лікувати бабусю, бо з неї нічого не візьмеш, головному лікареві. І, врешті решт, чиновники міськвиконкому також мають свою ієрархію. На її чолі стоїть мер.

Не варто завчасно складати руки через те, що Вам здається, ніби Вашу скаргу покладуть на стіл саме тій людині, на яку Ви і скаржитесь. Це заборонено Законом.


По-друге, ЯК скласти звернення, щоб його не повернули Вам як неналежно оформлене.

Письмове звернення, без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також якщо неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. У зверненні мають бути вказані прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Крім того, не намагайтеся "підкріпити" свою скаргу кількістю звернень. Якщо чиновник отримає від Вас декілька листів з одного й того самого питання, процес це не прискорить. Просто друге, третє і четверте Ваше послання Вам можуть повернути.


По-третє, КОЛИ чекати на відповідь.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Тобто вхідна дата на Вашому листі це точка відліку. Отримати таку відмітку потрібно обов’язково ніколи не залишайте листа чиновникам без другого примірника, на якому вимагайте поставити вхідну відмітку і який Ви залишаєте собі. Недобросовісні індивіди можуть просто не зареєструвати Вашого листа. Тож, або несіть два примірника, або, якщо збираєтесь надсилати скаргу поштою, робіть це заказним листом. Далі у чиновника є 30 днів на відповідь. Не відповісти він не може, інакше його особою зацікавиться прокуратура.

Якщо в місячний термін вирішити питання неможливо, керівник або його заступник встановлюють, скільки їм треба часу на розгляд проблеми. Вам про це зобов’язані повідомити. При цьому загальний термін не може перевищувати 45 днів. Тобто, чиновник може на 15 днів подовжити собі спокійне життя, але врешті решт, 45 днів також спливуть відступати далі йому нікуди.


УВАГА!
Усі заяви і скарги завжди оформляються в двох екземплярах! Посадовець, що приймає заяву або скаргу, зобов’язаний поставити на Вашій копії вхідний номер, дату, свою посаду і ПІБ.
У випадку, якщо орган відмовляється оформити Вашу копію, відправляйте заяву (скаргу) рекомендованим листом з описом і повідомленням про вручення.

ВАЖЛИВО!
Усі спілкування з чиновниками краще вести письмово, і у Вас повинні залишатися копії документів з доказом того, що чиновник Вашу скаргу отримав.

ВАЖЛИВО!
Відповідь обов’язково має бути письмовою (дзвінок від чиновника по телефону "все буде добре" або "все буде погано" НЕ рахується і суперечить не тільки Закону, а й Вашим інтересам)! Якщо у листі-відповіді Вам відмовляють, відмова має бути обґрунтована, і Вам зобов’язані роз’яснити, як оскаржити відмову.

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top