Вівторок, 12 грудня 2017
Економіка

Сьогодні український споживач потребує захисту

Сьогодні український споживач потребує захистуІноді, купуючи той чи інший продукт або товар, отримуючи ту чи іншу послугу, з часом ми розуміємо: ми заплатили гроші не за те, чого очікували.
Як часто це трапляється у Світловодську, що робити, якщо ви вважаєте, що вас ошукали, розповідає Ірина Радченко, начальник управління економіки, ресурсів та розвитку міста.
— Минулого року до спеціаліста у справах захисту прав споживачів виконавчого комітету Світловодської міської ради звернулись 278 жителів міста з приводу куплених товарів неналежної якості, отриманих неякісних послуг. Споживачам було надано роз'яснення щодо їх прав та надана практична допомога у підготовці заяв-претензій до продавців та виконавців. А з суб'єктами господарювання проведено роботу щодо їх обов'язків відповідно законодавства. Більшість конфліктних ситуацій було вирішено позитивно на користь споживачів. Їм повернуто за товари неналежної якості більше 18 000 гривень, поміняно неякісні товари на товари належної якості — на загальну суму близько 9 000 тисяч гривень.

— Які профілактичні заходи вживаються щодо недобросовісних продавців та надавачів послуг?

— З метою недопущення реалізації громадянам міста неякісних для їх здоров'я продуктів харчування, товарів та послуг в цьому році було проведено 56 перевірок діяльності суб'єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг. Суб'єктам господарювання видано 45 приписів про усунення порушень, а також знято з реалізації товари, на які були відсутні документи, що засвідчують їх якість та безпеку, з простроченими термінами придатності до вживання на загальну суму 4053,77 грн.

— Хто найчастіше розчаровує покупців?

— Найчастіше споживачі звертаються до виконавчого комітету у зв'язку з придбанням неякісної побутової техніки, мобільних телефонів, також неякісного взуття та одягу. Щодо неякісних послуг, то найчастіше — це претензії до послуг ЖЕКів, водопостачання, також ремонтно-будівельні роботи.

Відповідно до європейських стандартів, задоволення потреб споживачів стоїть на першому місці. Зрозуміло, що без гарантування балансу між інтересами виробника та споживача, без довіри споживача до виробника нормальне функціонування ринку неможливе. Прагнучи до вершин досконалості в організації всього суспільного життя, ми повинні робити все від нас залежне для поліпшення якості життя кожного громадянина нашої держави.

Безумовно, рівень захисту прав споживачів буде зростати одночасно з розвитком національної економіки, впровадженням нових систем якості тощо.

На мій погляд, сьогодні першочергове завдання — це задоволення культурних, духовних і освітніх потреб людини, створення умов для споживання високоякісної і безпечної продукції та надання послуг згідно з стандартами та нормами Європейського співтовариства.

Захист прав споживачів в Україні здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів (Держспоживстандарт України) та його територіальні органи (обласні управління у справах захисту прав споживачів), місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.

"СВ".




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:




Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top