Неділя, 17 грудня 2017
Светловодск Актуально

Права споживача. Чи захищені вони?

Права споживача. Чи захищені вони?Держава забезпечує споживачам захист їхніх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їхніх потреб, гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров’я і життєдіяльності, створює умови для здобуття споживачами потрібних знань з питань реалізації їхніх прав.
Захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів (Держспоживстандарт України) та його територіальні органи (обласні управління у справах захисту прав споживачів), місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.
Минулого року в управління економіки, ресурсів та розвитку міста Світловодського міськвиконкому, до функцій якого належить здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів, звернулося 225 громадян-споживачів товарів та послуг та надійшло 56 письмових звернень. 64% звернень стосується питань торгівлі, 36% – послуг, з яких більша половина (66%) пасажирські автоперевезення, по 12% припадає на неякісні житлово-комунальні послуги (водопостачання, послуги ЖЕКів, електропостачання) та ремонтно-будівельні послуги приватних фірм, 7% – на неякісні побутові послуги: перукарські, хімчистки, ательє тощо.

Щодо нарікань споживачів на неякісні товари, то перше місце посідають товари складної побутової техніки – 32% від загальної кількості звернень, що стосуються питань торгівлі, друге місце – мобільні телефони (відповідно 22%), на третьому місці – продукти харчування та теле-радіоапаратура (по 6%), 3% звернень припадає на меблі, по 2% – на транспортні засоби та сантехнічне обладнання, по 1% – на товари для дітей та металопластикові вікна тощо.

З метою запобігання надходження до споживачів неякісних товарів та надання послуг неналежної якості, минулого року було проведено 130 перевірок, в результаті чого знято з реалізації товари через відсутність документів, що засвідчують їхню якість та походження, що не відповідали вимогам нормативно-технічної документації з маркування, товарному виду, з простроченими термінами придатності до вживання, відсутність інформації про дату виготовлення, терміни придатності до вживання або використання на загальну суму 20 326 грн., на 5 795 грн. призупинено реалізацію таких товарів, у тому числі алкогольних напоїв та тютюнових виробів – на 2 604 грн., товарів дитячого асортименту (продукти дитячого харчування, іграшки, одяг та взуття) – на 2 203 грн.

Слід відзначити, що майже кожна третя перевірка проводилася спільно з представниками санепідстанції, міліції та протипожежного нагляду, тобто, тих органів, до повноважень яких входить вилучення з обігу неякісної та небезпечної продукції, а також застосування значних адміністративних штрафів.

Минулого року перевірено 5 автозаправних станцій. Дві перевірки здійснено спільно з представниками обласного управління у справах захисту прав споживачів. З метою перевірки якості паливо-мастильних матеріалів, на цих заправках відібрано проби бензину та направлено на лабораторні дослідження, що показали: бензин відповідає вимогам нормативно-технічної документації.

На виконання доручення Світловодської міжрайпрокуратури спільно з представником місцевого відділу ДП “Кіровоградстандартметрологія” проведені перевірки щодо надання стоматологічних послуг майже в усіх приватних стоматологічних кабінетів (12 з 14 функціонуючих). В шести кабінетах виявлені наступні порушення: відсутність документів, що засвідчують безпеку електрообладнання та якість витратних матеріалів, що використовуються при наданні послуг, відсутність переліку засобів вимірювальної техніки та випробувального обладнання, що підлягають метрологічній повірці та атестації та прострочення термінів повірки та атестації цього обладнання.

Суб’єктам господарювання, які допустили порушення, видано приписи, якими було зобов’язано призупинити надання стоматологічних послуг до усунення усіх порушень. Хочу заспокоїти споживачів, що усі порушення були терміново усунені, але дивує позиція деяких власників стоматологічних кабінетів стосовно вимог чинного законодавства, виконання яких забезпечує якість та безпеку стоматологічних послуг.

Минулого року проведена відповідна робота щодо роз’яснення положень законодавства з питань захисту прав споживачів через місцеві ЗМІ. Крім того, при зверненнях споживачів щодо придбання неякісних товарів або послуг, надано роз’яснення щодо їхніх прав 208 громадянам-споживачам та 105 підприємцям – про їхній обов’язок задовольнити законні вимоги споживача. Кожному споживачу надавалась практична допомога в підготовці заяви суб’єкту господарювання та підготовлено три позовні заяви до суду. Як наслідок такої роботи, за неякісні товари та послуги повернуто споживачам 17 875 грн., здійснено обмін неякісних товарів на товари належної якості на суму 8 899 грн., а також виконано гарантійні ремонти товарів. Про проведену роботу з поліпшення надання послуг пасажирських перевезень та існуючі проблеми щодо даних послуг надана розширена інформація у минулому номері «Вечірки» від 5 березня 2009 року.

Тетяна ПОКАЗЄЄВА,
головний спеціаліст управління економіки, ресурсів та розвитку міста, член МКМР.




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:



Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top