Вівторок, 12 грудня 2017
Светловодск

Павло Солодов: сто днів роботи на посаді міського голови

Павло Солодов: сто днів роботи на посаді міського головиШлях до посади міського голови у Павла Солодова видався складним і надто затягнутим судовими колізіями з кандидатами, які не могли змиритися з вибором громади.

З того часу минуло 100 днів – термін, коли вже можна озирнутися і проаналізувати свою роботу. Отже, Павло Солодов, Світловодський міський голова – коротко про основні напрямки роботи.
– Які з досягнень вашої команди за цей період вважаєте основними?

– Перш за все, станом на травень, коли мене було оголошено міським головою, проаналізовано соціально-економічну ситуацію для визначення найбільш проблемних питань міського життя. Було визначено, що термінового вирішення потребують стан міського бюджету, житлово-комунальне господарство і, вперше за останні п’ять років, пасажирські перевезення.

Стан міського бюджету – це питання, яке потребує особливої уваги і депутатів, і міської виконавчої влади з перших днів її існування. Специфіка будь-якої новообраної влади полягає в існуванні так званого перехідного періоду, тобто ми зобов’язані виконувати рішення, які приймалися нашими попередниками.

Необхідно відзначити, що міська рада попереднього скликання затвердила міський бюджет з прихованим дефіцитом близько 2 млн.грн. Можна довго розмірковувати, наскільки економічно обґрунтованим було таке рішення, але нам його потрібно виконувати. Як це вдалося за перші сто днів – судіть самі.

Наведу декілька цифр. За І квартал поточного року власних та закріплених надходжень міського бюджету було отримано 3841 тис.грн., що становило 78% від запланованого на І квартал. У ІІ кварталі – 4509, 6 тис.грн. що становить 91,5% від запланованого.

Всього за перше півріччя – 8350,7 тис.грн., або 120,2% до показників за 6 місяців 2005 року. Незважаючи на дефіцитний бюджет 2006 року, у бюджетній сфері не допущено заборгованості по основних, захищених статтях: заробітній платі, енергоносіях, харчуванню та медикаментах.

По-друге, виконавчий комітет почав більш раціонально використовувати бюджетні кошти. Проведено певну оптимізацію структури апарату управління виконавчих органів.

Більш прискіпливо підходимо до витрат по управлінню житлово-комунального господарства. Для прикладу, тільки за рахунок конкурсного відбору виконавців послуг з ремонту покрівель зменшили вартість робіт від передбачених 78 гривень до 40 гривень за квадратний метр покрівлі. А це дозволило додатково відремонтувати покрівлю ще на 2-х будинках.

Починаючи з червня поточного року у місті втілюється в життя проект “Реформування місцевих бюджетів”. Керівники та відповідні спеціалісти бюджетних установ опановують нову для міста та й України в цілому прогресивну методику формування бюджету – програмно-цільовий метод, який дозволить кардинально змінити сам підхід до фінансування бюджетної установи: від діючого сьогодні методу фінансування самої установи до фінансування послуг, які ця установа надає жителям міста. Тобто, за основу приймаються реальні, нагальні потреби громадян.

У рамках цього проекту проведено бюджетні громадські слухання, з представниками міської громади обговорено найбільш пріоритетні напрямки фінансування з міського бюджету.

До того ж ми сьогодні, як ніколи раніше, наблизились до вирішення проблем в житлово-комунальній сфері. Ми добре розуміємо, що підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги – це вкрай непопулярні дії виконавчої влади, але вони також вкрай необхідні для збереження існуючих підприємств водопостачання, теплозбереження, та тих, що обслуговують житловий фонд.

Ми маємо зрозуміти – подальше зволікання у цих питаннях може призвести до “алчевської ситуації”.

– Що потрібно зробити, щоб цього не сталося?

– Єдина умова – тверезе, виважене визначення економічно обґрунтованих тарифів, які допоможуть “вижити” і підприємствам-надавачам послуг, і не ляжуть непомірним тягарем на плечі громадян, споживачів послуг. До цієї роботи вперше було залучено як спеціалістів підприємств, так і компетентних представників громадськості міста. Підкреслю, що вперше між ними було досягнуто порозуміння. Сьогодні можна констатувати: представники громадськості зрозуміли виробничників а виробничники почули громадськість. У той же час розуміємо, що не всі технічні та організаційні резерви використано підприємствами-виробниками послуг (наприклад, досить витратний скид каналізаційних стоків за 22 км від Світловодська); не завжди економно ними користуються і споживачі. І це є резерви.

Зауважу, що у випадку підвищення тарифів і цін на житлово-комунальні послуги збільшення розміру платежів недостатньо забезпеченим громадянам відшкодовуватиметься за рахунок державних субсидій, а розмір витрат громадян на оплату послуг в межах норм споживання залишається незмінним – 20% від середньомісячного сукупного доходу сім’ї. Охоплення населення субсидією прогнозується на рівні близько 34% сімей проти існуючих сьогодні 12%. А ми, в свою чергу, вже зараз працюємо над максимальним спрощенням процедури оформлення та одержання субсидій громадянами. Зокрема, для управління праці та соціального захисту населення міськвиконкому було додатково виділено дві кімнати та два комп’ютери.
Робота по попередньому запису та підготовці до нарахування субсидій почнеться вже з вересня. І я впевнений, що всі жителі міста, які потребують субсидій, отримають їх вчасно за суттєво спрощеною процедурою.

Третє. Нам вдалося "розрулити" проблемну ситуацію з транспортними перевезеннями пасажирів, яку залишила у спадщину попередня влада. Нагадаю, що у липні 2005 року було проведено конкурс серед претендентів на здійснення пасажирських перевезень по місту. З того моменту всі рішення по перевезеннях неодмінно оскаржувалися у судовому порядку одним із перевізників. Ситуація набула такого розвитку, що до червня 2006 року жоден з перевізників не мав права здійснювати свою діяльність. Попередні договори про перевезення були скасовані, а нові укладати не можна було за ухвалою суду.

– Але ж маршрути працюють?!

– Так, щоб зберегти систему перевезень, виконком взяв на себе відповідальність і сміливість прийняти неординарне рішення. Ми консолідували перевізників і вже сьогодні готуємося до складної процедури проведення конкурсу по наданню транспортних послуг перевізниками міста. Конкурс відбудеться найближчим часом.

Безперечно, є локальні недоліки в забезпечені пасажирських перевезень по місту, але в цьому плані ми співпрацюємо з громадськістю і оперативно розглядаємо всі побажання та пропозиції пасажирів.

– Давайте повернемося до болючого питання податку на землю, про який останнім часом стільки суперечок.

– Чому ми так багато говоримо про податок на землю. Та тому, що це реальний місцевий механізм наповнення бюджету. Адже всі інші податки (окрім податку з доходів фізичних осіб), минаючи місто, "йдуть" до обласного та до Державного бюджетів.

Базова грошова оцінка землі у Світловодську сьогодні становить 40 гривень за 1 квадратний метр. В Кіровограді – 74 гривні.

У нас ставка орендної плати на землю під підприємствами промисловості – 1-1,2%. У Кіровограді – 2%!

Середня плата на землю під промисловими підприємствами по місту становить 0,67 грн. за 1 кв.м. на рік. У Кіровограді – 2,40 грн.! Сьогодні у нас є промислові підприємства, які платять за оренду всього 60 коп. за 1 кв.м. на рік, а в Кіровограді, наприклад, по 12 грн. Відчуваєте різницю? І продукція цих кіровоградських підприємств успішно конкурує на ринку України.

Збільшення коефіцієнтів орендної плати на землю лише на 25-30% дозволить отримати додатково до міського бюджету кошти у сумі біля 200 тис.грн. на рік. Але, на жаль, деякі наші депутати-керівники забули, що вони в першу чергу мають працювати в депутатському корпусі на задоволення потреб громади міста, яка їх обрала відстоювати інтереси громадян, а не корпоративні інтереси підприємств, які вони насправді намагаються відстоювати.

Середня фактична вартість 1 кв.м земель промисловості за останні три роки по місту становить 8,5 грн., що є найменшою ціною серед міст обласного підпорядкування Кіровоградської області. Така ціна, як не банально це звучить, дешевша, ніж рулон шпалер.

Павло Солодов: сто днів роботи на посаді міського голови




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:




Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top