Вівторок, 17 жовтня 2017
Светловодск

Брама, без якої неможливе судноплавство

Вже більше місяця як поновився рух українського річного флоту, і ми знову маємо змогу (інколи) побачити, як повз світловодські береги поволі проходять "білі і пухнасті" багато палубні пароплави, вантажні баржі, прогулянкові яхти тощо. І всі вони повинні скористатися єдиними воротами до нижнього Дніпра – світловодським (адже він у Світловодську) Кременчуцьким шлюзом.
Як працюють ці ворота сьогодні і як позначився пострадянський синдром на його роботі – про це ми говоримо із новопризначеним директором Кременчуцького шлюзу Володимиром Радулом.
– Наскільки інтенсивним є річковий рух через Кременчуцький шлюз сьогодні?
– Динаміка зростання транспортних потоків після занепаду (період 98–99 років) зростає з кожним роком. Це очевидно, адже спостерігається і економічне зростання в цілому в державі. Але до рівня 80 року нам ще далеко – тоді черги були на шлюзування. Був дуже інтенсивний річковий рух. Катери, пароплави, вантажний транспорт тощо. Річний пропуск тоді складав до 20 тисяч суден. Спад руху почався в 1998 році і тривав до 2002–го.
Цього року очікувалося, що за рахунок білоруського транспорту потік буде збільшено (була така попередня домовленість), але чомусь цей проект сьогодні ще не працює.
Якщо говорити про цифри, то минулого року ми прошлюзували 960 суден, а в цього року – (за півтора місяці з моменту відкриття навігаційного періоду) вже 263 (2005 року до кінця травня було прошлюзовано лише 119). Але ж найбільш насичений період припадає на серпень–вересень.

– Відкриття навігаційного періоду залежить від того, коли зійшов лід?
– Так. Зима – міжнавігаційний період. В цей час ми проводимо основні ремонтні роботи. В залежності від об'єму робіт, залучаємо своїх працівників чи користуємося послугами генеральних підрядників. Цього року нам необхідно буде замінити верхні робочі ворота. Це 90 тонн металу, який треба спочатку порізати і прибрати, а потім встановити 8 частин нових воріт, зібрати, підігнати за розмірами, обробити тощо. А коли лід сходить – починається річковий рух. Ми відкрилися 8 квітня.

– Володимире Петровичу, напевне, багатьох цікавить ціна на послуги шлюзу. Яка вона?
– Ціна на послуги шлюзу залежить від об'єму судна (його величини) та маршруту плавання. Найдешевше шлюзування для наших українських малих суден – від 79 грн. і найдорожчі послуги для закордонних плавань та великих пароплавів – 846 грн. Якщо шлюзуються відразу декілька суден, то все рівно кожен сплачує окремо свій тариф. Тут правило гурту не працює.

– Цікаво, скільки коштує один раз відкрити і закрити шлюзові ворота, скачати воду (я маю на увазі затрати на енергоносії тощо)?
– Це є комерційна таємниця, адже це питання собівартості. Проте можу сказати, що затрати чималі і, скажемо так, на шлюзування моторного човна витрачається стільки ж коштів, скільки на великий круїзний пароплав. І ще один момент – ми воду не качаємо. Тут працює принцип сполучених посудин – вода самостійно перетікає з Дніпра до шлюзової камери і навпаки.
До речі, з приводу витрат електроенергії – взимку ми використовуємо її значно більше, адже опалення агрегатів відбувається тільки за рахунок електрики.

– Зараз ера нових технологій. Шлюз і комп'ютеризація процесів – поняття сумісні?
– Наша комп'ютеризація – це три комп'ютери для працівників. Все інше залишається на тому ж технічному рівні.

– Чи були за роки існування світловодського Кременчуцького шлюзу якісь форс–мажорні обставини, критичні ситуації, адже шлюзові ворота – найуразливіша ділянка тієї "стіни", що тримає водосховище?
– Ні, таких ситуацій не виникало. Мабуть через те, що всі ми добре розуміємо, яку відповідальність на нас покладено і виконуємо свої обов'язки більш як на 100%. Робитимемо це і надалі.

Розмову вів
Микола ШВЕРНЕНКО.
Шлюзування пароплава Маршал Кошовий. Такі судна шлюзівники чомусь називають білими і пухнастими.
Шлюзування пароплава "Маршал Кошовий". Такі судна шлюзівники чомусь називають "білими і пухнастими".




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:



Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.
  • Засранетц Сьогодні, 17:37
    Застосовуються тимчасові тарифи на тепло 1
    Засранетц-фото
    Есть мнение, что надо соглашаться с любым тарифом, пока Побут не пересмотрел его в связи с "поднятием пенсий".
  • Bzik 15 жовтня 2017
    Ремонт вулиці Єгорова – дорога буде, наче злітна смуга 3
    Bzik-фото
    Зрада зрадная, чего уж там...
  • Novatorr 15 жовтня 2017
    Траса для автокросу у Світловодському районі здивувала першого віце-президента FAU 2
    Novatorr-фото
    Интересно, когда трасса не занята, на ней можно приезжать погонять? или будут держать закрытую до следующих соревнований?
  • Алекс Горбунов 13 жовтня 2017
    Ремонт вулиці Єгорова – дорога буде, наче злітна смуга 3
    Алекс Горбунов-фото
    Цитата: amigo
    пока положат плиты, фуры убьют все дороги в городе.

    Вы ничего не понимает в коммерции! fellow Это так задумано. winked Потом Богданку будут плитами покрывать и ещё дополнительно 30-40 миллионов осваивать. wink
  • amigo 13 жовтня 2017
    Ремонт вулиці Єгорова – дорога буде, наче злітна смуга 3
    amigo-фото
    Молодцы, пока положат плиты, фуры убьют все дороги в городе. По Хмельницкого уже начала появляться колея. На местах где Водоканал колупал, асфальт уже начал проваливаться.
    Кстати, дорога будет намного уже чем была fellow
  • Алекс Горбунов 12 жовтня 2017
    Ціна питання – 9 мільйонів? (УТОЧНЕНО) 3
    Алекс Горбунов-фото
    Драли всех пересичных и на болте вертели и до и еще больше после перемогы. Плевать им на все комментарии, идите мимо пролетарии. Вы видели такого волка, который бы принёс зайцу морковку? В этой стране угасающей сам себя спасай замерзающий.
  • Засранетц 12 жовтня 2017
    Ціна питання – 9 мільйонів? (УТОЧНЕНО) 3
    Засранетц-фото
    А что тут комментировать? Когда тарифы разрешили регулировать каждому сельсовету, только люди с альтернативным строением мозга могли подумать, что они станут внезапно падать вниз. Плюс мэр города, который не в состоянии оплатить полторы тыщи гривасей за свою мышиную возню в судах, вряд ли станет на сторону горожан. Выход один, как говорил Мыкола Яныч - "Хватит ныть! Берите лапиты и копайте!" laughing

    P.S. Нет расчетов Побута про обоснование повышения тарифов, нет и предмета обсуждения. Их можно опубликовать? А то без цифр, все скатится в банальщину типа "геть ганьба"! Но если одним из аргументов Побута прозвучало "было повышение минималки", то можно смело настродамить еще одну корректировку в "расчетах" после "подъема" пенсий. У меня все.
  • admin 12 жовтня 2017
    Ціна питання – 9 мільйонів? (УТОЧНЕНО) 3
    admin-фото
    Поражает отсутствие комментариев... и не важно каких! Неужели всех все устраивает? Вы, когда зубами стучать начнете, - вспомните этот момент.
  • Засранетц 10 жовтня 2017
    Наступного тижня почнуться виплати підвищених пенсій 1
    Засранетц-фото
    Підвищення пенсій не носить інфляційний характер, тому не може призвести до підвищення цін.

    А за чей счет банкет? Если совсем недавно, тот же Вова Гройсман чревоверещал за "огромную финансовую дыру в ПФ".

    И да, вспомним как не поднялись цены после "повышения" минимальной зарплаты.
  • admin 9 жовтня 2017
    АФІША: Державний академічний Волинський народний хор (РОЗІГРАШ КВИТКІВ!) 2
    admin-фото
    Цитата: Voda
    Хотіла придбати квиток на подарунок жінці, але...чи не буде холодно в парку 23 жовтня після заходу сонця?
    Концерт відбудеться у міському Палаці культури.

Top