П’ятниця, 19 квітня 2024
Люди

Кількість звернень громадян до архіву значно збільшилася

Кількість звернень громадян до архіву значно збільшиласяАрхівний відділ міськвиконкому належить до системи архівних установ України. До його обов'язків належать збирання і зберігання документів Національного архівного фонду, які є історичною, науковою і культурною цінністю країни.
Порівняно з іншими державними установами міський архів ніколи раніше не був центром уваги пересічних громадян, але у період економічної кризи він раптом багатьом став у пригоді. Чому?


З таким запитанням я звернулася до начальника відділу, депутата міської ради Алли Геннадіївні Медоренко. Ось що вона розповіла:

– Через економічну кризу багато підприємств закриваються і ліквідовуються. Згідно з законодавством України всі документи по особовому складу, а саме: відомості нарахувань заробітної плати, накази по кадрам, особові справи та інше передаються до архівного відділу для подальшого зберігання і використання. Саме з цього приводу останнім часом значно збільшилася кількість звернень громадян до архівного відділу з проханням підтвердити стаж роботи, суму заробітної плати для нарахування пенсії. З початку року архівним відділом було видано понад 500 подібних довідок.

– Чи всі підприємства, які припинили свою діяльність, здали необхідні документи до архіву?

– В архіві на сьогоднішній день зберігаються документи таких світловодських підприємств: меблева фабрика, хлібозавод, завод вапняно-кремнеземистих конструкцій, керамічний завод, управління торгівлі, комбінат громадського харчування, виробниче управління житлово-комунального господарства, Власівське управління комунального господарства, будівельне управління "Кременчуггесбуд" та багатьох малих підпри-ємств і кооперативів. Загалом сьогодні в архіві зберігається понад 8 тисяч справ за 1943 - 2008 роки. 26 установ та підприємств міста передали на державне зберігання свої документи, які характеризують розвиток промисловості, транспорту, зв'язку, роботу комунальних служб, стан освіти, культури, спорту, участь громадськості у місцевому самоврядуванні.

– Існують якісь критерії оцінки правильності створення архіву на підприємстві, в установі?

– Звичайно існують і вони обумовлені законом. Крім того, важливою умовою зберігання історичних документів є правильна організація діловодства з самого початку створення підприємства, установи. Сьогодні більшість керівників приділяють велику увагу створенню оптимальних умов зберігання документів, проведенню експертизи цінностей і передачі документів до архівного відділу. Серед кращих відомчих архівів міста хочу відзначити архівні підрозділи Світловодського управління Держказначейства у Кіровоградській області, управління освіти, школи-інтернату №1, ЗАТ "Об'єднання "Дніпроенергобудпром", Кременчуцької ГЕС.

– Чи завжди вам вдається задовольнити потреби громадян?

– У більшості випадків ми надаємо необхідну довідку. Робота в архіві специфічна і дуже копітка. Вона вимагає від працівника зосередженості, наполегливості, знання історичних епох і великого бажання допомогти людині. Неодноразово мені доводилося чути від людей слова вдячності на адресу нашої скромної установи за розшукані відомості, за позитивне роз-в'язання життєвих труднощів. Нагадаю, що ми приймаємо відвідувачів по понеділках і середах з 8.00 до 17.00 за адресою: вул. Леніна,14, наш телефон: 24386.

Користуючись нагодою, дозвольте через ваше видання привітати всіх працівників відомчих архівів та служб документування з професійним святом! Нехай кожен день їхнього життя буде наповнений творчою наснагою, принесе здоров'я, благополуччя і оптимізм!

Розмову вела Тетяна ДРОЗДОВА.
Фото з архіву Богдана Дроздова.

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top