Вівторок, 12 грудня 2017
Корисна інформація

За 20 днів жовтня за субсидією звернулися більше 5,5 тисяч світловодців

Тетяна КОРЯГІНАТетяна КОРЯГІНАОпалювальний сезон стартував. Тож саме зараз час поговорити про один з видів державної допомоги – субсидію.
Скільки світловодців уже звернулися за нею, хто має право на отримання субсидії, а хто – ні, що робити родинам, у яких є діти, які навчаються, при цьому вони приписані у себе вдома, але не проживають тут? На ці та інші питання відповідає перший заступник начальника управління праці та соціального захисту населення Тетяна КОРЯГІНА.
– Через те, що багато громадян під час кризи залишилися без роботи, звернень цього року стало у півтора рази більше. Станом на 20 жовтня на прийом записалися 5 675 світловодців, це у 1,5 рази більше, ніж минулого року. 2008 року ми призначили субсидію 3,5 тисячам світловодців, це склало 2,5 млн. грн. додаткових надходжень з Державного бюджету до нашого, місцевого. Це – хороша підтримка і для наших комунальних підприємств, і для громадян.

Сьогодні, у зв'язку з тим, що тарифи стали високими, а доходи низькими, ми передбачаємо, що субвенція збільшиться в 2 рази. Отож, місто може отримати близько 5 млн. грн. додаткових коштів.

– Чи змінився порядок призначення субсидії та перелік документів, які необхідно подавати?

– Щодо порядку призначення субсидії: сьогодні є певні труднощі при її оформленні. Цього року до порядку внесено певні зміни: людина повинна декларувати свої витрати протягом 12 місяців (придбання житла, автомобіля, будівельних матеріалів тощо, тобто, предметів та товарів, що складають значну частку їхніх доходів). Отож, відтепер сама процедура прийому громадян стала більш тривалою: якщо раніше одного громадянина ми обслуговували приблизно 15-20 хвилин, то сьогодні, коли треба декларувати доходи, ми витрачаємо близько 30 хвилин.

Щодо документів – змін немає. Як і раніше, діє спрощений механізм прийому громадян: людина при собі повинна мати паспорт, ідентифікаційний код, трудові та розрахункові книжки. Хочу наголосити, що заявники повинні особисто приходити оформляти документи, бо, як я вже сказала, зараз декларується багато особистих даних і деякі уповноважені ними особи не завжди володіють необхідно інформацією і це ускладнює прийом громадян. Це по-перше. А по-друге, якщо вони дають неправдиву інформацію про особу, замість якої здають документи, це, зрештою, може призвести до штрафних санкцій.

– Якщо у споживача-претендента на субсидію є борги…

– Якщо громадянин буде сплачувати обов'язкову частку, згідно з повідомленням, яке він отримає у нас, то ні заборгованості ні переплати бути не може. Чому? Деякі люди сплачують за залишковим принципом, тобто, приходячи в касу, їм говорять сальдо на їхньому рахунку і вони сплачують. Але виникають ситуації, коли ми даємо субсидію авансово, тобто на середньомісячне фактичне споживання. І якщо цього місяця громадянин спожив менше, ніж ми дали, то виходить, що він переодержує субсидію, тобто, субсидія йому буде нарахована надлишково і у кінці отримання субсидії вона обов'язково буде знята. Якщо громадянин сплатить обов'язкову частку, то те, що ми цю переплату знімемо, він на собі не відчує. Тобто, у нього заборгованість не виникне.

– Чи можуть сподіватися на субсидію ті, у кого немає жодних довідок про доходи…

[thumb=left]
– Чи варто розраховувати на субсидію родині, в якій є дитина-студент і яка приписана, але фактично не проживає…

– У таких випадках родина може розраховувати на отримання субсидії, але при одній умові: громадяни, які зареєстровані у житловому приміщенні, але не проживають, повинні бути зняті з комунальних послуг усіх організацій, якими вони користуються. Це робиться, наприклад, через ЖЕКи, які допомагають складати відповідні акти, завіряють підписи. Ці акти громадяни несуть нам, додають довідки з комунальних підприємств, про те, що ця особа знята з комунальних послуг, і родина отримує субсидію на загальних підставах.

– Скільки проходить часу з моменту звернення людини за субсидією до її призначення?

– Згідно з законом, рішення про призначення субсидії чи про відмову має бути прийняте протягом 10 днів. При такому навантаженні, яке спостерігається сьогодні, ми прагнемо вкластися у цей термін, але іноді визначення триває до 14 днів.

– У які терміни можна звертатися за отриманням субсидії?

– Законодавство нам дозволяє приймати громадян протягом двох місяців після початку опалювального сезону. Отож, якщо опалювальний період розпочався (у приватному секторі) з 1 жовтня, то ми приймаємо документи по 30 листопада включно. Для мешканців багатоквартирних будинків строки такі самі – з 1 жовтня по 30 листопада.

– Чи перевіряє хтось інформацію, яку людина надає, в т.ч. про купівлю чи не купівлю авто та інших коштовних речей? Яке покарання для тих, хто незаконно отримав субсидію?

– Так. У заяві, яку підписує претендент на отримання цієї державної допомоги, є пункт, де сказано, що людина дає згоду на перевірку усіх даних про фінансовий стан, про доходи тощо.

Щороку у січні ми передаємо інформацію зі своєї бази даних до податкової інспекції, до ДАІ, БТІ тощо, а, отже, виявляємо порушників. Раніше покарання було більш жорстким, треба було повернути подвійну суму отримої допомоги, зараз же – доведеться сплатити те, що отримав. До того ж, такому громадянину субсидія не призначається на один наступний термін. Раніше порушення були масовим явищем, зараз же – поодинокі випадки.

– Коли людина може звернутися до відділу субсидій?

– У зв'язку з тим, що зараз звертається дуже багато людей, а термін призначення субсидій скорочено, ми працюємо і по суботах. Видаємо талони і на суботу, бо ми дійсно працюємо і цього вихідного дня. Прийом ведемо щодня з 8.00 до 16.30.

– Чи може людина, знаючи свої та своєї родини прибутки, сама вирахувати, звертатися до відділу субсидій чи ні?

– Так. Це дуже просто. У нас право на субсидію має кожен громадянин. Для цього береться сукупний дохід усіх членів родини за останні 6 місяців і визначається середньомісячний (сукупний ділиться на 6 місяців).

Пенсіонери та родини, які складаються тільки з непрацездатних осіб, сім’ї інвалідів, сім’ї, у складі яких є неповнолітні діти, мають право на знижену частку оплати (15% від доходу) за комунальні послуги.

Вони беруть свій середньомісячний дохід, множать на 15 відсотків і отриману суму порівнюють з місячною оплатою за всі житлово-комунальні послуги: якщо ця сума менша, ніж сума оплати за квартиру, тоді субсидія призначається. Якщо перевищує оплату за житлово-комунальні послуги, то тоді субсидія від’ємна, тобто, не призначається.

Для працездатних осіб цей відсоток дорівнює 20.

Обраховується так само.

Шановні світловодці! Звертайтеся до відділу субсидій! Нагадаю, що субсидія – це безповоротна державна допомога, яка у період кризи багатьох підтримає фінансово.

Тетяна ЗИМА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:




Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top