П’ятниця, 19 січня 2018
Татьяна Дроздова Економіка

Комбінат комунальних послуг був і має бути прибутковим, вважає Сергій Шемель Новина з фото

Комбінат комунальних послуг був і має бути прибутковим, вважає Сергій Шемель
Зазвичай в Україні утримання ринків, кладовищ і вивезення сміття — надприбуткові справи. Світловодськ — виключення. КП "Комбінат комунальних послуг", який ці послуги надає громаді, фактично банкрут. А повинно бути навпаки, вважає Сергій Шемель. З ним — наша розмова.
— Сергію, чому Вас так турбує стан справ на Комбінаті комунальних послуг? Я бачила, як активно Ви відстоювали інтереси громади під час розгляду виконавчим комітетом тарифів на вивезення сміття, пишете у соціальних мережах, ініціювали цю зустріч у редакції. Чого Ви прагнете?

— Я знаю про роботу КП "ККП" так багато, що хочу поділитися своїми міркуваннями з громадою, аби вона не втратила це підприємство назавжди, як водоканал, ПУЖКГ, "Шляховик". Я впевнений, що справа наближається до банкрутства, хоча за підсумками 2016 року комбінат отримав 200 тис. грн прибутку і відповідно сплатив 40 тис. грн податку на прибуток. Це й не дивно, адже КП "ККП" займається дуже прибутковими справами — утримує ринок, кладовища і займається вивезенням сміття. Підсумки 2017 року підбиваються, але вже сьогодні відомо — штраф у сумі 1,5 мільйони грн, інші боргові зобов’язання, заблоковані рахунки призведуть до знищення комбінату як такого.

— Зрозуміло. Ви працювали на підприємстві тривалий час…

— Так, 12 років я працював контролером, старшим контролером, неодноразово тимчасово виконував обов’язки начальника ринку "Світанок". Мені довелося працювати під керівництвом Станіслава Осадчого, Андрія Корольова — це були найкращі часи для ККП і громади міста як споживача послуг. З приходом на посаду керівника ринку Володимира Білана було чимало позитивних справ, зокрема, будувалися павільйони, наводився порядок. Але все змінилося відтоді, як він став директором КП "ККП". Незгодних з його новою політикою щодо ринку він звільнив, я був серед останніх. Суд поновив мене на роботі, мені було виплачено компенсацію за вимушений прогул. Коли я виграв черговий суд, але на "договорняки" не пішов, довелося звільнятися, але я уважно слідкую за розвитком подій на "ККП", добре знаю його потенціал.

— Ви зверталися до міського голови зі своїми пропозиціями?

— Неодноразово. Востаннє, 10 листопада 2017 року я написав звернення Валентину Козярчуку і Юрію Сапянову. Нагадав про значні недоліки та порушення законодавства України, які виявила перевірка Держаудиту за період 2014-2016 років директорами Біланом та Плахотним на загальну суму 1,3 млн грн. Серед порушень в акті від 03.02.2017 р. названі безпідставне списання пального та запчастин, завищена вартість ремонту та утримання мереж вуличного освітлення, занижена вартість основних засобів та інше. У своєму листі я також акцентував увагу на тому, що значна частина коштів від вивезення сміття та від ринку була направлена на збиткову шляхову дільницю "ККП". Виробничі витрати на цей підрозділ склали у 2016 році 1,2 млн грн, а робіт по утриманню доріг виконано лише на 0,8 млн грн. Схожа ситуація склалася і на ринку. При всіх прибутках цієї дільниці гроші на її благоустрій майже не виділяються. Жодна гривня не пішла на капремонт сміттєвозів, придбання нових контейнерів, встановлення GPS-трекерів на сміттєвози, хоча всі ці витрати закладено в тариф. Підприємство не подало заздалегідь розрахунки корегування тарифів на вивезення твердих побутових відходів (ТПВ) з урахуванням мінімальної заробітної плати (3200 грн), орендної плати за землю сміттєзвалища тощо. Це сталося лише через 6 місяців, коли "ККП" зазнав значних збитків.

— Як нам всім відомо, тепер збитки підприємства сягнули мільйонної позначки. Чи можна було, на Ваш погляд, уникнути штрафу, який наклало на підприємство Управління держпраці наприкінці року?

— Звичайно можна було б завершити рік не зі скаженими збитками, а з прибутками. Для цього треба було б дотримуватися законадвства про працю, уважно проаналізувати роботу підприємства, виконати усі зауваження Держаудиту, а не ігнорувати цей документ, приховуючи його наявність від громадськості. У своєму зверненні до міського голови і секретаря ради я писав про те, що мінімальну заробітну плату на підприємстві не скорегували і єдиний, у кого заробітна плата підвищувалася, був директор КП. Йому ще й премію нараховували! Все це та інші порушення призвели до штрафу у понад 1,5 млн грн. Крім того підприємство мало борги по зарплаті, несплачені податки і штраф, сплати якого директор намагається уникнути через суд.

— Ви надавали якісь пропозиції міській владі, чи тільки констатували факти нерозумного менеджменту?

— Я пропонував провести службове розслідування діяльності директора КП та розглянути доцільність його перебування на посаді; привести у відповідність до діючого законодавства тарифи та заробітну плату; розглянути доцільність преміювання директора КП без урахування результатів роботи і, головне, розробити заходи щодо виведення підприємства з кризи.

— Що Вам відповіли чиновники?

— Через місяць (08.12.2017р.) за підписом Валентина Козярчука я отримав відписку, що все колись буде зроблено, а платити премію керівнику чи ні — вирішить комісія. З чого напрошується висновок: ніякої прозорості у діях влади немає, більше того для "своїх" (а Антонович — так шанобливо публічно називає Козярчук Плахотного, однозначно свій для міського голови) закон не писаний. Факти, виявлені Управлінням держпраці у Кіровоградській області, знову приховуються від громадськості і оргвисновків ніяких не робиться. Єдине, на що направлені зусилля керівника КП, — відбитися від штрафу в судах. Підприємство ж нині паралізоване, на майно накладено арешт, рахунки заблоковано. Раптом зима — місто стане і завалиться сміттям. Бо про техніку, яка на ладан дихає, не подбали, проте кабінет директора облаштували за 98,435 тис. грн. Така у нас традиція: новий директор — новий кабінет.




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:




Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top